ביטוח נכות – מהי נכות והקשר לייעוץ פנסיוני   (אוגוסט 4, 2013)

ביטוח נכות משלם פיצוי חד פעמי למקרים בהם נגרמת נכות תמידית. כספים אלו מטרתם העיקרית לתת את הסיוע הראשוני להתארגנות בעקבות המקרה. בסדרת מאמרים על ביטוח נכות נבין ראשית מהי נכות, נתאר את מוצרי ביטוחי הנכות הקיימים ונכיר אותם מבחינת מאפייניהם. לאחר פירוט יתרונותיהם וחסרונותיהם של מוצרים אלה, נוכל לבחון את התאמתם לצרכינו ולבחור את המתאימים ביותר עבורנו.

מהי נכות ?

מצב נכות, הינו מצב בו נגרם נזק תמידי ובלתי הפיך, לאחד או יותר מאיברי הגוף כדוגמת יד, רגל, עין, כך שתפקוד אותו איבר אבד לחלוטין. בדרך כלל נגרם מצב נכות כתוצאה מתאונה, מחלה או ליקוי רפואי.
הנכות יכולה להיות מלאה או חלקית ואחוזי הנכות ייקבעו על ידי הרופא המומחה. בחלק מביטוחי הנכות נקבעים אחוזי הנכות בהתאם לנהלי המוסד לביטוח לאומי ובהתאם להחלטת רופא הממונה מטעם חברת הביטוח.
עם קבלת האישור הרפואי על היקף הפגיעה ועל כך שמדובר בפגיעה תמידית ובלתי הפיכה, ניתן לפנות לחברת הביטוח לשם קבלת פיצוי חד פעמי.

חברות הביטוח מאפשרות רכישת ביטוחי נכות עם סכומי פיצוי שונים. כך למשל, ניתן לרכוש ביטוח נכות מתאונה המבטיח פיצוי בהיקף של 50,000  ש"ח, 100,000 ש"ח וכך הלאה עד כמה מאות אלפי שקלים בפוליסה.

הפיצוי שישולם בביטוח נכות נקבע על פי חלק הגוף שנפגע ועל פי היקף הפגיעה. כך למשל, בעת פגיעה תמידית ומלאה בתפקוד בשתי הידיים או שתי הרגליים מקבלים פיצוי בשיעור של 100% מסכום הפיצוי שנרכש דרך הביטוח.
בעת פגיעה תמידית ומלאה בתפקוד אצבע אחת מקבלים פיצוי בשיעור של 10%-20% מסכום הפיצוי שנרכש דרך הביטוח.

מצב נכות עלול למנוע מאיתנו, לפחות לזמן מה, את היכולת לפרנס את המשפחה ולצבור את הכספים הדרושים לנו לפרישה. רכישת ביטוח נכות תאפשר קבלת פיצוי כספי חד פעמי, שיאפשר רכישת אביזרים רפואיים, טיפולים רפואיים ואת שיפוץ הבית והתאמתו לצורכי בן המשפחה הנכה. קבלת פיצוי כספי תאפשר אף את מימון המחיה השוטפת לזמן מה, כך שבן הזוג הבריא יוכל לתמוך בבן הזוג הנכה ויתארגן מבחינת הטיפול הדרוש הלאה.

ביטוח נכות וייעוץ פנסיוני

רובנו יודעים כי הייעוץ הפנסיוני עוסק בתכנון החסכונות לגיל הפנסיה. מטרת הייעוץ הפנסיוני היא בין היתר יצירת חסכונות מתאימים למימון המחיה השוטפת בגיל הפרישה. עם זאת ולמרות התכנון, ייתכן מצב בו ניקלע לפני גיל הפרישה למצבי נכות, אובדן כושר עבודה, בעיות בריאות, מצב סיעודי ומוות חס וחלילה.

מצבים אלה יובילו להפסקת עבודה, קשיי פרנסה וימנעו צבירת חסכון בחסכונות הפנסיונים. בנוסף, טיפול במצבים אלה עולה ממון רב, שהינו לעיתים, מעבר להישג ידנו.
בשל כך, על הייעוץ הפנסיוני לאתר מוצרי ביטוח מתאימים שיאפשרו לנו להתמודד עם המצבים אליהם אנו עלולים להיקלע.

חברות הביטוח מציעות כיום מגוון רחב של מוצרי ביטוח אישיים. כך למשל, אם נרכוש ביטוחי נכות וביטוחי אובדן כושר עבודה נאפשר קבלת תשלום חד פעמי או פיצוי חודשי שישולמו לנו בעת נכות ו/או אובדן כושר עבודה.

כמו כן, רכישת ביטוח בריאות, ביטוח סיעוד וביטוח חיים תאפשר לנו קבלת מימון לטיפולים רפואיים ולמחיה השוטפת. על כל אלה כתבנו במאמרים ביטוחי בריאות פרטיים, ביטוחי סיעוד, ביטוחי חיים.

עד כאן המבוא לביטוח נכות והקשר שלו לייעוץ פנסיוני, המאמר השני עוסק בסוגים של ביטוח נכות.


לשאלות בנושא זה או נושאי השקעות ופנסיה אחרים, פנו עכשיו דרך הטופס בתחתית הדף.
מומלץ לפני ביצוע פעולות השקעה פיננסיות לפנות לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני.

אלא אם נכתב אחרת למעלה, המאמר נכתב על ידי רויטל דור-וילק, המספקת שרותי ייעוץ השקעות פרטי וייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן