ביטוח אובדן כושר עבודה -שונות   (אוקטובר 1, 2013)

זהו החלק ה-13 והאחרון בסדרת המאמרים על ביטוח אובדן כושר עבודה. ביטוח אובדן כושר עבודה הוא אחד מהביטוחים החשובים ביותר לאדם העובד. בפרק הקודם עסקנו בנושא השחרור בביטוח אובדן כושר עבודה ובפרק הסיום נטפל בכמה נושאים אחרונים כגון חובת ההודעה, התיישנות ועוד.

ביטוח אובדן כושר עבודה – חובת הודעה

קיימת חובת הודעה מיידית לחברת הביטוח בסמוך לתחילת אובדן כושר עבודה. הודעה כאמור חייבת להיעשות בכתב ולהיות מגובה במסמכים מתאימים כאישורים רפואיים. הודעה זו מאפשרת לחברה לברר את מצבו של החוסך ולטפל בהעברת הפיצוי.

אם חזר למבוטח כושר העבודה הוא חייב להודיע על כך בכתב לחברת הביטוח ולהתחיל שוב בתשלום דמי הביטוח על פי תכנית הביטוח החל מהיום בו חזר כושרו לעבוד. כמובן שתמיד וכל עוד הפוליסה בתוקף עלינו לעדכן בכתב את חברת הביטוח בכל שינוי מקצוע או עיסוק (אם חל שינוי כזה) וכן אם התחלנו לעסוק בתחביב מסוכן (ספורט אקסטרים כולל צלילה,סקי וכיוצ"ב).

ביטוח אובדן כושר עבודה – המשך הפקדת כספים בפוליסה

חשוב לדעת שאם רכשנו ביטוח אובדן כושר עבודה המשולב בפוליסת ביטוח מנהלים, כלומר ביטוח אובדן כושר העבודה נמצא מתחת ובמשולב בפוליסת ביטוח המנהלים הרי שאם נפסיק להפקיד כספים בפוליסת ביטוח המנהלים מכל מיני סיבות כולל הפסקת עבודה הרי שתוקפו של ביטוח אובדן כושר העבודה יפוג גם כן. לכן לפני שמפסיקים להפקיד לפוליסת ביטוח מנהלים חייבים לבדוק האם יש עוד פוליסות מתחתיה שעלולות להתבטל. אם לא מעוניינים להפסיד את פוליסת ביטוח אובדן כושר העבודה אפשר לבקש מחברת הביטוח להפעיל מאפיין הנקרא ריסק זמני וכשזה מסתיים להתחיל להפקיד הפקדה בהתאם לסיכום עם חברת הביטוח.  יש לסכם עם חברת הביטוח מה תהיה ההפקדה המינימלית שיהיה עלינו להפקיד לחלק החיסכון בביטוח המנהלים ובנוסף לזה לשלם עבור הביטוחים האישיים שמתחת לפוליסת ביטוח המנהלים.

ביטוח אובדן כושר עבודה – התיישנות

חשוב לזכור כי לא ניתן לתבוע את חברת הביטוח לעד. חייבים לפנות לקבלת הפיצוי עד שלוש שנים מקרות מקרה אובדן כושר העבודה. עם זאת, אין להמתין ויש להגיש טופס הבקשה לחברת הביטוח בסמיכות למקרה אובדן כושר העבודה על מנת לאפשר לה לבדוק את הזכאות ולהגיב.

חשוב לזכור שפניה לחברת הביטוח אינה מהווה תביעה בבית משפט. לכן, אם חברת הביטוח אינה נענית לבקשותינו ואינה מאשרת קבלת פיצוי למרות שלהערכתנו אנו זכאים לפיצוי הרי שאין מנוס מהגשת תביעה בבית משפט כדי לעצור את מרוץ ההתיישנות. חשוב להבין שההדיינות עם חברת הביטוח אינה עוצרת את מרוץ ההתיישנות ולכן יש לתת על
כך את הדעת ולהגיש במידת הצורך תביעה לבית משפט על מנת לעצור את ההתיישנות ולאפשר התדיינות ללא מגבלת ההתיישנות.

במהלכם של 13 מאמרים דנו בביטוח אובדן כושר עבודה. במסגרת הייעוץ הפנסיוני שאנו מספקים, אנו בודקים את ביטוח אובדן כושר העבודה שלכם ואת התאמתו לכם בהתאם למקצוע, שכר ופרמטרים נוספים ובמידת הצורך ממליצים על שינויים. לשאלות נוספות בנושא זה או לבירור לגבי קבלת שרות ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי אתם מוזמנים לפנות אלינו עכשיו.


לשאלות בנושא זה או נושאי השקעות ופנסיה אחרים, פנו עכשיו דרך הטופס בתחתית הדף.
מומלץ לפני ביצוע פעולות השקעה פיננסיות לפנות לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני.

אלא אם נכתב אחרת למעלה, המאמר נכתב על ידי רויטל דור-וילק, המספקת שרותי ייעוץ השקעות פרטי וייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן