ביטוח אובדן כושר עבודה – תקופת הביטוח והמשכיות   (מאי 1, 2013)

במאמר הקודם מסדרת המאמרים על ביטוח אובדן כושר עבודה, דנו בהחרגות שונות ובתנאים לפיהם לא ישולם פיצוי. בחלק זה של המאמר נדון בתקופת הביטוח והמשכיות.

פוליסות ביטוח אובדן כושר העבודה המוצעות כיום בשנת 2013 מאפשרות לנו לבטח עצמנו עד גיל 67. בעבר הלא רחוק הוצעו פוליסות אובדן כושר עבודה רק עד גיל 65 ואף עד גיל 60.

למעשה, הפוליסה תהא בתוקף כל עוד נשלם בקביעות את עלויות הביטוח (הפרמיות) ותאפשר לנו להיות מוגנים עד לתאריך תום תקופת הביטוח.

לכל מי שמתכוון לעבוד עד גיל 67 מומלץ לרכוש ביטוח עד גיל 67. כמו כן, מומלץ לבעלי פוליסות ישנות שתום תקופת הביטוח בהן נמוך מ 67 לפנות לחברת הביטוח וסוכן הביטוח ולבקש את הארכת תום התקופה.
על עובדים שנרכש עבורם ביטוח אובדן כושר עבודה קבוצתי לשים לב לתאריך תום תקופת הביטוח ואם הוא מסתיים בגיל 60 לבקש מהמעביד לפעול להארכת התקופה.

על עובדים שנרכש עבורם ביטוח אובדן כושר עבודה קבוצתי לשים לב לשמירה על המשכיות הביטוח בעת עזיבת מקום עבודה. עליהם לפנות לחברת הביטוח בכתב מייד עם סיום העבודה ולהביע את רצונם לשמור על ברות הביטוח (המשכיות הביטוח) ולהצטרף על חשבונם לביטוח אובדן כושר עבודה פרטי עם מאפיינים דומים לביטוח שהיה להם.

מומלץ לוודא שהפנייה נשלחה בדואר רשום עם אישור מסירה וכן במייל לחברת הביטוח על מנת להבטיח שתטופל בזמן. אם לא תיעשה פנייה מיידית בכתב, ייתכן מצב בו יאבד העובד את כל הזכויות הביטוחיות שצבר. אם העובד לא יפנה בזמן ולא יבקש לשמור על המשכיות הביטוח הרי שהביטוח הישן יתבטל והעובד ייאלץ להצטרף לביטוח אובדן כושר עבודה חדש.

הצטרפות לביטוח אובדן כושר עבודה חדש תביא למילוי הצהרת בריאות חדשה שייתכן ותכלול בעיות רפואיות שלא היו לעובד בעבר. בנוסף, הצטרפות לביטוח אובדן כושר עבודה חדש תיכפה צבירת תקופת אכשרה מהתחלה. מילוי הצהרת בריאות חדשה המכילה בעיות רפואיות שלא היו בעבר עלולה לגרום לכך שחברת הביטוח תדרוש תוספת מחיר תמורת הביטוח, תחריג חלק מהמקרים שלא הוחרגו בעבר ואף ייתכן מצב בו חברת הביטוח לא תסכים לבטח את העובד.

אפשרות המשכיות זו, הנקראת בעגה המקצועית ברות ביטוח, חשובה במיוחד במספר מקרים כגון: סיום תקופת ביטוח קבוצתי ועזיבת מקום העבודה. עלות פוליסת ההמשך הפרטית תהא גבוהה יחסית לעלותה כפוליסה קבוצתית. עלות זו תיקבע בהתאם לתעריפים שיהיו נהוגים באותה עת בחברת הביטוח המבטחת.

בחלקו הבא של המאמר נדון בהיקף הפיצוי החודשי המשולם דרך ביטוח אובדן כושר עבודה.


לשאלות בנושא זה או נושאי השקעות ופנסיה אחרים, פנו עכשיו דרך הטופס בתחתית הדף.
מומלץ לפני ביצוע פעולות השקעה פיננסיות לפנות לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני.

אלא אם נכתב אחרת למעלה, המאמר נכתב על ידי רויטל דור-וילק, המספקת שרותי ייעוץ השקעות פרטי וייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן