קופת גמל לפי תיקון 190 לעומת השקעה בתיק ניירות ערך – דמי ניהול   (מאי 22, 2017)

אחד הפרמטרים החשובים במוצרים פיננסים, הם דמי הניהול ובחלקו השישי של סדרת המאמרים על קופת גמל לפי תיקון 190 נדון בכך.
אנו ממליצים לגולשים שהגיעו ישירות למאמר זה, להתחיל עם פרק המבוא על קופות גמל לפי תיקון 190.

קופות גמל לפי תיקון 190 – דמי ניהול

דמי הניהול השנתיים המקסימאליים בקופות הגמל לפי תיקון 190 הם בשיעור של עד 4% מהפקדה השוטפת (אם יש הפקדות חודשיות) ועוד עד 1.05% לשנה מהחיסכון המצטבר. כאשר מדובר בחיסכון בהיקף של 500,000 ש"ח ומעלה אפשר לבקש ולקבל הנחה כך שדמי הניהול יעמדו על 0.7%-0.85%. חשוב לשים לב שאם מדובר בהפקדה חד פעמית גדולה חשוב ומומלץ לסכם בכתב מול חברת הביטוח/בית ההשקעות שלא יגבו ממנה דמי ניהול מהפקדה שכן אחרת מדובר בקנס כניסה גבוה מאוד.

ניתן לבדוק מה דמי הניהול המוצעים בחברות הביטוח ובתי ההשקעות באמצעות אתר משרד האוצר.

בהשוואה לתיק ניירות ערך בבנק /בית השקעות

  • דמי המשמרת השנתיים בתיק ניירות ערך בבנק בהיקף של 500,000 ש"ח ומעלה יכולים להגיע ל 0.10%-0.45% לשנה. כמו כן, קיימות עמלות בעת רכישה/מכירה של נייר ערך המהוות 0.1%-0.25% מסכום ההשקעה. הבנק לא גובה דמי משמרת שנתיים על פיקדונות, תכניות חסכון וקרנות נאמנות כספיות.
  • בתיק ניירות ערך בבית השקעות בהיקף של 500,000 ש"ח עלויות ניהול תיק נעות בטווח של 0.7%-1.5% והן תלויות בהיקף התיק והרכבו. אם התיק המנוהל מכיל קרנות נאמנות דמי הניהול שיגבו בפועל הם דמי הניהול שנגבים בקרן עצמה ויכולים להגיע ל 1.5%-4%.הערה: חלק מבתי ההשקעות מאפשרים פתיחת חשבונות ניירות ערך, בהיקף נמוך יחסית, עם עמלות זולות מאוד של דמי משמרת בהיקף של 240 ש"ח לשנה ועמלות קניה ומכירה בשיעור של 0.07%-0.09%. ניהול תיק ניירות ערך בדרך זו, אינו כולל קבלת שירות ייעוץ מבית ההשקעות והוא מחייב ידע בהתקנה ותפעול מערכת העברת ההוראות לקניה ומכירה.

חשוב מאוד כלקוח לוודא היטב מה הם דמי הניהול בכל מוצר פיננסי ובוודאי גם בבקופת גמל לפי תיקון 190 לפי שאתם מצטרפים, לא להתבייש להתמקח ובמידה ומקבלים הנחות, לבדוק מה תוקפן. המאמר הבא בסדרה יעסוק בתשואות של קופות הגמל לפי תיקון 190.


לשאלות בנושא זה או נושאי השקעות ופנסיה אחרים, פנו עכשיו דרך הטופס בתחתית הדף.
מומלץ לפני ביצוע פעולות השקעה פיננסיות לפנות לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני.

אלא אם נכתב אחרת למעלה, המאמר נכתב על ידי רויטל דור-וילק, המספקת שרותי ייעוץ השקעות פרטי וייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן